Site Overlay

Energiahiány => Életerő, egyensúly

Elérkezett a jó idő a kiránduláshoz, szabadidős tevékenységekhez, a várva várt együtt történő kikapcsolódáshoz. Mégis találkozom olyanokkal akik, nagyon nehezen indulnak el. Az elmúlt hónapok, vagy utolsó egy év- a vírussal együtt járó korlátozások, vagy éppen az időjárási frontok, fáradtság, vagy egyéb helyzet miatt.

Pedig a kikapcsolódásnak ezen formái a mozgás a szabadban végezve csoportosan. De akár egyedül is bármilyen mozgáskultúrát alkalmazunk közben, a leghatékonyabb feltöltő, energiát adó lehetőségek közé tartoznak.

A rendszeres sport tevékenységeknek viszont még ennél is hangsúlyosabb pozitív hatásait tapasztalhatjuk meg. A Semmelweis egészségverseny kapcsán a Budapesti Orvostanhallgatók Egyesület kiadványában>> Számos hasznos részletet olvashatunk a sport, edzés, élettani hatásaira vonatkozóan, a kiadványi tartalomból néhány pontot idéznék.

A sport, és mozgásformák élettani hatásai

  • Keringés-légzés
  • Emésztőrendszer-bélrendszer
  • Testsúly és az anyagcsere
  • Immunrendszer
  • Vázrendszer-csontozat
  • Vázrendszer-izomzat
  • Szexuális élet
  • Alvászavarok
  • Pszichés és szociális hatásai, és hatások a szellemi teljesítményre

Kapok olyan visszajelzéseket, hogy

#enervált, feszült, egyfajta erőtlenség van úrrá rajta amik lehúzzák a kedvet a mindennapokat. Jellemzően az idősebbek, vagy legalább is 35-40 feletti korosztály soraiban vannak ilyen tapasztalataim.

“ez nem az én napom” hallható sok esetben az idézet is.

Biztosan neked is volt már olyan eset, hogy feszültebben reagálsz a napi rutinnak megfelelő helyzetekben. Nincs türelmed a többiekhez, csak egyedül akarnál lenni kicsit begubózva <> legyen szó munkáról is, vagy akár magánéletről.

Mindenkivel előfordul, hogy kicsit lent van a kedve. De az nem törvényszerű, hogy napokon keresztül, vagy még tovább húzzon vissza bárkit is ez a tudat.

Hogyan nyerjük vissza az erőnket?

Bejegyzésünk a tudati aktivitás és az alapvető testi aktivitás szimbiózisáról szól, hogyan maradhatunk aktívak

A feliratkozóink számára már ismert, hogy a küldetésünknek tekintjük az oldalunk a #életmódtea által hirdetni az életvitel-életmóddal kapcsolatos pozitív ismeretanyagokat. Segítséget és támogatást nyújtsunk azok részére akik ezen preferenciák bevezetésében keresnek megoldást jelenlegi élethelyzetükre.

Ezek közül fő célunk a nyugalom és belső csend a stressz mentes életmódok kiegészítése, vagy elősegítése. Erre vonatkozóan már korábban készítettünk egy e-book kiadványt. A hatékony és gyorsan megtanulható meditáció bemutatásával és gyakorlati tapasztalatokkal, mutatjuk be hogyan segíthet ez iránt érdeklődő feliratkozóinknak a meditáció 2500 éves módszere.

# A néhány perces Meditáció kulcsa >> e-book kiadványunk még elérhető, most itt van lehetőséged letölteni

Miért gyötör a fáradtság, mit tehetünk az egyensúlyért?

A kutatók három szegmensét vizsgálták a fáradtságnak

#testi,-fizikai

#szellemi,

#egyéb energetikai fáradtság, kimerültség

Minden esetben az egyéni életmódokat és ennek érdekében végzett életviteli preferenciákat vették figyelembe, ezeket vetették össze egymással, több ezer esetben. Azok a személyek akiknek a preferenciái túl lépték az egyensúlyi határt, a napirendjük nem tette lehetővé a mozgást. A szabadban végzett tevékenységekre kevesebbet fordítottak később mind kimerültségre panaszkodtak. Mivel nem tudtak újra regenerálódni, feltöltődni számtalan esetben nyúltak élénkítő szerekhez. Mint nagy mennyiségű kávé, energia italok, melyek hosszú távon nem segítenek, inkább rontottak a helyzeten, mivel mind-mind többet kellett fogyasztaniuk.

Kortizol hormon, és a vashiányos életmód

Egy korábbi bejegyzésben írtuk, hogy: az energia italok, kávé nagy mennyiségű fogyasztása milyen negatív hatással van a mellékvese termelte hormonra. (Kortizol) felborítja a termelődés egyensúlyát, vagy ezért leállhat a termelése. A mozgás-sport viszont ellenkező, pozitív hatásokat tud elérni ebben az esetben. Az orvostársadalom támogatja például a kávé fogyasztást, de az egyensúlyra mindig felhívják a figyelmet.

A másik írásunk a vashiányos életmódról adott tájékoztatást, ami szintén lehet a fáradt, enervált állapot előidézője, tested jelzése, olvasd el, itt hogyan lehet lépni ellene>>

A Kortizol nevű mellékvese hormonnak a termelődéshez szüksége van segítségre, mozgással, testünk aktivitásával tudunk szupportot biztosítani számára. Az öregedés, az idő múlása is hatással van a termelésre, ezért nagyon fontos lenne az idősebb korosztálynak is az élethelyzethez arányos aktív fizikai tevékenység.

Az aktivitást, az aktivitással tudod a legjobban segíteni.

Előbb kis mozgással kezdj

Sikerült elérnem olyan 65 éves hölgyeknél ezzel a mondattal pozitív fizikai állapotra vonatkozóan komoly eredményeket. Előbb kis mozgással kezdtünk, majd emeltük a szintet és azt azóta is tartjuk, ettől aktívabbak lettek. Javult a szellemi teljesítő képességük, energia szintjük egyensúlyba került, emésztési és súlykontroll terén pedig szintén sikerült változásokat elérniük.

A szellemi-tudati fáradság és az ezzel járó stressz, az állandó magas szintű impulzusoktól alakulhat ki. Digitális kommunikációs dömping, okos eszközök állandó jelenléte, olyan munkakör és életvitel amitől tudatunk nem tud nyugalomba kerülni, soha nem kapcsol ki.

A Buddhista hagyomány ezt a zaklatott állapotot majom elmének nevezte el, mivel a tudat nem tud egy helyben sokáig időzni, ugrál mint a majom ágról-ágra. Az úgynevezett multitasking tevékenységek is nagyon rossz hatással vannak a tudatra, hosszútávon. Személyes tapasztalatom, hogy a szellemi kimerültséget, ellensúlyozni a rendszeres testmozgással lehet eredményesen, mint a futás például. Illetve olyan tevékenységgel ami kimozdítja, vagy egy valamire koncentrálja a tudatot, ilyen lehet az olvasás, vagy a könyvírás, alkotó tevékenységek és a meditáció, melyet joggal neveznek a tudat művelésének módszerének is.

Nézzük mit tudunk eddig?

#1 Vashiányos életmód előidézi a fáradtságot (életmód teákkal lehet támogatni)

#2 Mellékvese hormonra figyelnünk kell, megfelelő szintű mozgással és táplálék kiegészítők, vagy energia italok túlzott fogyasztásával (életkornak, élethelyzetnek megfelelő szintű-intenzitású, rendszeres mozgás)

Ez már önmagában két nagyon fontos téma, de még elárulok két másik lehetőséget is. A 3. a belső energia szintet, a harmóniát tartja és a tudatot helyezi egyensúlyba.

#3 Meditáció: Semmi misztikum, vagy ezotéria, csak hatékony gyorsan beépíthető gyakorlati módszer teljesen ingyen van bárki könnyen megtanulhatja. Nem vagyok szerzetes és mégis hatékonyan építettem be az életembe ezt a gyakorlatot, ha nekem sikerült, neked miért ne sikerülne, akarod tudni hogyan, olvass bele itt

#4 A negyedik téma szintén egy mozgásforma, és kötődik a meditációhoz is, ez pedig az indiai yoga. Akik nem hisznek erejében, vagy úgy érzik számukra ez járhatatlan út lenne, azoknak ajánlom írjanak nekem és megosztom velük sport sérülésem>gerincsérvem okán, hogyan lettem majdnem rokkant. Majd a yoga segítségével újra teljes értékű, életvitel szinten sportoló, boldog, aktív életet élő ember. A yoga a keleti mozgás kultúrák közül egy,-ami egyben életforma és hatásfaktorai szerteágazóak:

-segít fizikai szinten

-segít a belső utat keresőknek

-de segít az aktivitásban, vagy rekreációban egyaránt

Írj nekem, ha ez a téma érdekel és szeretnéd jobban megtudni hogyan lehet neked is segítségedre a Yoga, rendszeres gyakorlása és nekem, hogyan adott változást az életemben.

@:

angyalkert@icloud.com

Röviden összefoglalva

Elmondhatjuk hogy a rendszeres mozgás, a nyugalomra hangolódás, a keleti mozgásformák, a meditáció, gyakorlása a vashiány és egyéb nyomelem hiány áthidalása hosszú távon is célunk kell legyen.

Minden embernek szüksége van egy rendszerre az életében, olyan szisztémát kell alkotni amely képes a fenti dolgokra, helyzetekre megoldást nyújtani, vagy éppen segít elkerülni a problémás állapotot. Azt kell mondanom, hogy nem mindenkinek van arra lehetősége, hogy a saját individualitására alkosson egy ilyen hatékony szisztémát.

Ezért is szoktam javasolni, hogy keressenek olyan támogatót aki segíteni tud egy-egy ilyen lehetőség kidolgozásában, hosszútávon képes arra hogy módszert és motivációt adjon.

+1 lehetőség

Nagyon hatékony megoldás lehet, ha életmódba-preferenciákba felvesszük a magas színvonalú életmód teákat, mivel a tea fiziológiai szinten teljesen természetes italként képes támogatni céljainkat, ajánlott a rendszeres minőségi teák fogyasztása.

Az életmód teákról kérj tájékoztatót, tudd meg miért teázik a világ

Kattints ide>>

Ha szeretnéd megtudni milyen fantasztikus támogatód és segítőd lehet a minőségi életmódtea, akkor töltsd le az erről szóló ingyenes kiadványt, amelyben az igazi teák 4 fő szegmensét mutatjuk be számodra, elérhető itt >>

aktivitás egészség erő immunitás kitartás motiváció segítség sportoló anyuka tea életmód életmódtea életmódváltás életvitel

Vélemény, hozzászólás?