Site Overlay

Mozgás, aktivitás, motiváció

Hogyan maradjunk aktívak, és hogyan maradhatunk motiváltak ha új életmód célokat tűztünk ki magunk elé

Új célok, a kétgyermekes anyuka életében

Soha nem késő az életmód váltást elkezdeni, ne halogasd a döntést tedd meg az első lépést még ma. Bejegyzésünkben bemutatjuk, hogyan tervezte újra életmódját, anyukaként két gyermeke társaságában, egyik klubtagunk

Megkérdeztük Anettet, mit gondol az életmód váltásról, milyen változásokat tervezett be életébe és ez hogyan tud működni a mindennapokban.

Az oldalunk követője, nem olyan régen ismerkedett meg a Japán BIO minőségű teákkal, jelenleg kétgyermekes anyukaként aktív életet él, dolgozik és szeretne még aktívabban tenni a jövőjéért. A kiskorú gyermekeknek példát mutatva, egy egészségesebb rendszeres mozgással kiegészített életmódra szeretne átállni. Külön célja, hogy a belső energiaszint fenntartásban, illetve stressz oldásban kialakítson pozitív szokásokat.

Az ő példáját megosztjuk veletek, illetve elárulom milyen egyéb tanácsokkal, módszerekkel támogatjuk őt a céljaiban.

Inspiráció életmód váltáshoz, hogyan indult el a tudatos anyuka

teázás közben, megterveztük céljait és az utat

Rendszeres mozgás szerepe az életmódváltásban

Ő is életmód váltást tervez, de nem az aktív mozgással kezdtünk hozzá. A közös munkát a belső út, meditáció vagy ha úgy tetszik a tudat elcsendesítésének gyakorlatával kezdtük el. Számos tapasztalat igazolja, hogy ezekkel a gyakorlatokkal biztos alapokat tudunk építeni, nagyon fontos a miérteket tisztázunk magunkban.

A testtudat éppen olyan fontos, mint az aktív életre hangolódás és a meditatív gyakorlatok rendszeressége. Akik első alkalommal találkoznak a keleti mozgáskultúrával, a különleges tartások és gyakorlatok miatt eleinte furán érzik magukat, így volt ez Anett esetében is. Megosztotta velem, hogy adott gyakorlat során mit érzett, mit tapasztalt a testi-fizikai érzések szintjén. A fizikai hatások velejárója a másnapra jelentkező izomláz is, mert nincs olyan mozgásforma amely az első néhány új gyakorlat során ne okozna, izom fáradtságot.

“Anett; Az életmódjából hiányzik a rendszeres, tervezett mozgás. Pedig aktív életet él, mégis szeretne egy másfajta aktivitásra szert tenni. Első találkozásáról egyszerű joga (ászanák) és harcművészeti gyakorlatokkal, megosztóan számot be. Más módon terhelte meg fizikálisan, inkább egy konditermi edzésre gondolt amikor előzetesen egyeztetésen szóban került a mozgás, erre igazán nem számított. Kellemes elfáradást tapasztalt, pedig nem is kellett súlyokat emelnie és az izomláz is előjött másnap.

Edzés – tornázás, futás. Mi a jó módszer, egy életmód váltáshoz

Fogyás, súlykontroll, aktivitás, vagy nyugalom ezek mind céljaink lehetnek, de melyik a legjobb út

Amikor Anett eldöntötte a váltást, még nem tudta melyik irányt válassza. Bemutattunk egy lágyabb, de ugyanakkor magas hatékonyságú mozgáskultúrát számára, anyaként, nőként nem mindenki nyitott a konditermi edzésekhez. Mivel célja volt, hogy az alakját folyamatosan szinten tudja tartani, energikusabb legyen és jóleső érzéssel kezdje a tréninget, ebben döntöttünk. Ahogy ő jellemezte, ez nem edzés, hanem inkább jóleső tornagyakorlatok, melyek közben a befelé figyelés elsődleges cél kell legyen. Folyamatos koncentrációt igényel, így a tudatot kikapcsolja közben és teljesen lenyugtatja őt. Minden anya tudja, hogy 24 órán át kell anyának lenni, viszont amíg gyakorol közben kikapcsolja a tudatot is, ez teszi lehetővé az énidő perceit és a kellemes elfáradást amit ő is felismert. De egyben nyugalommal átitatva tudja maga mögött a gyakorlást, aztán újult erővel foglalkozik két kisfiával.

Mennyi időt kell a gyakorlatokra szánni?

A jó célokhoz a rendszeresség útja vezet, ezért minden napi gyakorlásra lenne szükség, reggel és kora este. A kombinált mozgást 35-40 perc során el lehet végezni, de ki kell hangsúlyozni hogy életkor, élethelyzet és egészségi állapot szerint az időintervallumok változnak. Mindenkinek az legyen a célja, hogy kezdje ezzel a napot és törekedjen, hogy ezzel zárja is.

Napi pár perc mozgás is közelebb visz az egészséges életmódhoz

Érdekelt, hogy miért döntött egy életmód váltás mellett, mi váltotta ki belőle az elhatározást.

“Anett; A gyerekek elsősorban miattuk, mivel szeretnék velük együtt egészséges és sok-sok évet eltölteni. Illetve egy olyan értékrendet, példát mutatni számukra melyet tudnak majd önálló életükben tovább vinni. Az életünk során, ahogy telnek az évek a táplálkozás és az élethelyzetek is átalakulnak, a trendi dolgok, melyek a médián keresztül eljutnak a gyerekekhez, a közösségekhez, számos esetben nem az egészséges életmód felé terelik az utánunk jövő generációkat. Ebben nagy felelőssége van a szülőknek, mit visz haza, milyen példát lát a gyerek otthon, abba az irányba megy tovább. Örülök, hogy Attila, hogy rávilágítottál azokra a preferenciákra, melyek igazán fontosak lehet életünkben. A munkából hazafelé jövet, sorban állnak a gyorsétterem előtt az autók, pedig otthon is bárki fél óra alatt elkészíthetné, gyerekekkel közösen a vacsorát. Előtte, vagy utána pedig közös program lehet a mozgás, séta, egyéb sport tevékenység – nekem ez volt az elsődleges felismerés ebben a témában.

Az egészséges életmódunk fenntartása érdekében, alakítsunk ki jó szokásokat és azokhoz ragaszkodjunk következetesen. A rendszeres mozgás beépítése az étkezési szokások átalakítása és a felépített tiszta folyadékbevitel elsődleges célunk legyen, ezek már jó alapot adnak a továbbiakhoz.

“ha mindennap ugyanazt teszed, ne csodálkozz ha nem fog változni az életed”

#Prevenciók az egészséged érdekében, soha nem késő elkezdeni.

#Érdekelnek mozgással, vagy súlykontrollal kapcsolatos lehetőségek?

#Szeretnéd természetes módon támogatni szervezeted?

Itt jelezd felénk, kattints a gombra


Ingyenesen letölthető anyagok

Az életmód célok és szegmensek hasznos könyv, valamint a tea 1000 tanítása hasznos könyv és az “én meditációm” kiadvány is már ingyenes elérhető, az edukációs anyagokat e-book formában tudod letölteni itt. Kérünk kattints a gombra , ha téged is foglalkoztat az életmód-egészség-vitalitás >>>

A jóga, a keleti mozgáskultúra gyakorlatai segítik a testtudatot, koncentráltabbá tesznek és kiegyensúlyozottabbá válunk általuk. Javul a koordinációs készségünk, légzéstudatosságunk segíti az egyensúlyi állapot fenntartását, számos fiziológiai hatása ismert az összetett gyakorlatok révén

Vélemény, hozzászólás?